Pred vami je skodelica Dunoon Svet koles.
Skodelica je narejena iz angleškega porcelana najvišje kakovosti. Ilustracija na skodelici je delo priznane umetnice Caroline Dadd. Z njeno ilustracijo se boste naučili kar nekaj osnov o svetu kolesarstva in opremi za kolo.
Skodelica Dunoon Svet koles
Skodelica je odlično darilo za vse kolesarske navdušence.
Skodelica je primerna za pomivalni stroj in mikrovalovno pečico.
- volumen skodelice : 0,5 l
- višina skodelice : 152 mm
- premer skodelice : 100 mm
Kaj je kolo?
Kolo (tudi dvókoló ali bicíkel) je prevozno sredstvo brez lastnega pogona. Sestavljeno je iz ogrodja in dveh koles, pri čemer je zadnje (največkrat) preko verige in zobnikov povezano s pedaloma in gonilkama, preko katerih človek poganja kolo.
Kolo kolesar oziroma voznik usmerja s krmilom, kamor so pritrjene zavore, občasno tudi zvonec ali druga oprema. Dvokolo se je izkazalo za izredno učinkovito prevozno sredstvo v času, ko je primanjkovalo denarja, ravno tako učinkovito pa deluje v mestih z gostim prometom, kot sta npr. Peking in Amsterdam.
Zgodovina kolesa
Današnje kolo so izumili v 19. stoletju.
Najprej so prevladovala visoka kolesa oz. velocipedi. Pedala so bila pritrjena neposredno na sprednje kolo, ki je imelo premer okoli meter in pol.
Taka kolesa okorna in nevarna, zato so si proizvajalci prizadevali izdelati nižja kolesa. Tako se je uveljavila rešitev z verižnim prenosom in kolesoma manjših dimenzij. Po letu 1890 so vsi proizvajalci izdelovali samo še taka kolesa.
Poleg nemških in angleških koles, se je leta 1889 njihove serijske proizvodnje v Gradcu lotil tudi Janez Puh iz Sakušaka pri Juršincih. S svojimi kolesi je zaslovel širom Evrope. Manj uspešen od Puha je bil njegov svak Franz Neger, ki je leta 1892 s tipom “Neger safety” začel izdelovati kolesa v Mariboru.
Največji proizvajalec koles v Sloveniji med obema vojnama je bil Fran Batjel, ki se je izučil v Puhovi tovarni. Največji proizvajalec koles na Slovenskem je bil ljubljanski Rogu. Danes je po svetu že več kot milijarda koles. V mnogih državah je to glavni način prevoza.
Ker so bila kolesa draga, so jih sprva uporabljali predvsem bogatejši meščani. Proti koncu stoletja se je, tudi po zaslugi različnih izposojevalnic, število koles povečalo. Ker kolo ni bilo dostopno vsakomur, je bila tatvina le tega sorazmerno težak udarec za lastnika in hud prekršek za tatu.
Če so kolo najprej uporabljali bolj za modo ali družabno izletništvo, pa z njegovim širjenjem med družbene sloje postane pomembno prevozno sredstvo. Tudi odpor proti prvim kolesarjem, ki so plašili živali ter nadlegovali pešce, se je umiril in rastoče kolesarstvo je bilo treba vključiti v promet.
S širjenjem kolesarstva so se pojavila tudi prva kolesarstva društva. Sprva so prirejali le družabne izlete. Kaj kmalu pa so pričeli organizirati društvene in meddržavne tekme. Prav tako so klubi ali društva po sprejetju cestno prometnih predpisov za kolesarje v javnem prometu pričela poučevati spretnost vožnje s kolesi in cestne predpise.
Vrste koles
-
Gorsko kolo:
je namenjeno zlasti vožnji po gozdnih poteh, pesku in zahtevnejših in neurejenih gorskih stezah. Ker je namenjeno težjim terenom, je vzdržljivejše. Okvir je najpogosteje narejen iz aluminija ali karbonskih vlaken. Zavore so močnejše kot pri vseh drugih vrstah koles. Pri uporabi gorskega kolesa lahko vožnjo prilagodite glede na težavnost, in sicer s pomočjo menjalnika. Sicer pa gorska kolesa delimo na moška in ženska, med seboj se ločijo tudi po drugih lastnostih, na primer po položaju vzmetnih vilic, vrsti zavor ipd.
2 .Cestno kolo
je namenjeno predvsem kolesarjenju po asfaltu in drugih gladkih površinah. Gume so večje in tanjše, samo kolo pa je izjemno lahko. Vse to omogoča preprosto poganjanje, zato je najprimernejše za tekmovanja, pri katerih je po cestah treba prekolesariti dolge razdalje. Sedež cestnega kolesa je v primerjavi z gorskim nameščen za nekaj centimetrov nižje, krmilo je v obliki rogov. Cestno kolo pogosto označujemo tudi z izrazom »specialka«.
3. Treking kolo
je odlična izbira za vse, ki se radi vozijo po asfaltu pa tudi makadamu ali gozdnih poteh. Primerno je za vsakodnevno vožnjo, zato zlahka nadomešča mestno kolo. V primerjavi z drugimi vrstami koles je treking kolo precej bolj vsestransko. Ker ima praviloma sprednje vzmetenje, je za razliko od cestnega ali gorskega kolesa veliko udobnejše. Položaj telesa med vožnjo je bolj sproščen in bolj vzravnan kot pri cestnem kolesu. Vožnja z njim je zato počasnejša, a toliko prijetnejša.
4.Mestno kolo
je morda med vsemi vrstami koles še najteže izbrati, saj so na voljo številni modeli, ki so si med seboj precej različni. A če jih boste podrobno primerjali, obenem pa tudi natančno definirali svoje želje, bo izbira lažja in hitrejša. Mestno kolo je zlasti namenjeno krajšim ter nezahtevnim vožnjam po mestu. Idealno je za opravke ali za prevoz v predele mesta, kamor je z drugimi vrstami prevoznih sredstev težje dostopati. Navadno je opremljeno z lahkih in vzdržljivim okvirjem ter nekaj prestavami. Pogosto ima še blatnik, prtljažnik ter nastavke za dodatno košaro ali torbo.
5- BMX kolesa
Če vam povsem običajna oblika kolesarjenja ne zadošča in če ste bolj adrenalinske narave, je izbira BMX kolesa primerna za vas. Zanj je značilna posebna oblika, po kateri se že na prvi pogled razlikuje od drugih vrst. BMX kolo je robustnejše, saj mora prenesti skoke bo manj urejenih terenih. Z njim boste lahko izvajali najrazličnejše trike. Naj omenimo, da obstajajo tudi posebna tekmovanja, pri katerih se uporabljajo BMX kolesa.
6.Downhill kolo
je eno izmed štirih tipov gorskega kolesa. Pogosto je ta vrsta poimenovana tudi kot spustaško kolo. Primerno je za največje adrenalinske odvisnike, ki si želijo kolesariti po zahtevnih in neurejenih progah. Med vsemi polnovzmetenimi kolesi velja downhill za najtežje. Vsebuje vilice z najdaljšimi hodi, saj dosegajo do 20 cm, obenem pa zagotavljajo še možnost posebne namestitve.
7.Električno kolo
je odlična izbira za vse, ki pri poganjanju potrebujejo dodatno pomoč – npr. za starejše, ki težko prekolesarijo daljše razdalje. Deluje na posebne baterije oziroma akumulator, lahko ga uporabljate tudi kot popolnoma običajno kolo. Sicer pa je ta vrsta kolesa uporabna predvsem za vožnjo po utrjenih poteh in torej ni najprimernejša za razgibane terene. Če si denimo želite imeti športno električno kolo, je najbolje, da si kupite gorsko različico e-kolesa. Ne glede na to, katera vrsta kolesa vas je zaradi svojih specifičnih lastnosti prepričala, je najpomembneje, da boste svoje novo kolo izbrali v uveljavljeni trgovini s kolesi. Na ta način si boste zagotovili kolo priznanega proizvajalca, ki vam bo še dolgo služilo.
Podjetje Dunoon
Dunoon je uspešno družinsko podjetje, ki izdeluje najkvalitetnejši porcelan. Že tri generacije se trudijo izpopolniti lončarsko umetnost in so vsekakor vodilni na trgu. V sodelovanju z lokalnimi obrtniki in z uporabo tradicionalnih metod so mnogi njihovi izdelki še vedno narejeni ročno.